Mer oppmerksomhet rundt din bedrift?

Innholdsmarkedsføring er å øke egen verdi og relevanse gjennom godt innhold. Hvorfor gjør ikke flere det?

Det er ikke sikkert de som følger artiklene jeg publiserer her på Artisa Innsikt tenker over det, men det er ikke en blogg de leser. Det er artikler, saker, reportasjer om forskjellige fagfelt og hendelser både i det digitale domene – og ute i den virkelige fysiske verden.

Hvorfor jeg bruker tid på dette?

FAKSIMILE: Gårsdagens Artisa Innsikt-artikkel om monolitten.

Det gir jo besøk på hjemmesiden vår Artisa.no når det daglig kommer oppdateringer rundt hendelser og elementer andre mennesker er opptatt av og har interesse for. Når oppdateringene er produsert etter journalistiske prinsipper, er også informasjonen av verdi.

Det fikk flere se i dag.

Onsdag ble en kaffepause, som kanskje flere vet, benyttet til å granske lokasjonen til en etter hvert berømt stålmonolitt i Utah, USA.

Saken jeg laget om akkurat den jakten, er kanskje ikke direkte relevant med vår bransje som produsenter av high-end tre-og metallprodukter eller vårt reklame-og designbyrå. Men det er innhold som mange liker å lese og finner spennende. Når det også produseres etter presseetiske standarder, kan også andre benytte seg av innholdet i sin produksjon.

FAKSIMILE: Utdrag fra ABC Nyheter som linket sin sak til min artikkel.

I dag publiserte én av de største nyhetsnettstedene i Norge, ABC Nyheter en egen sak om Utah-monolitten og der refererte de til at Artisa Innsikt var de første i Norge til å avsløre når og hvor monloitten ble satt opp. Som god skikk og bruk er, lenket de også til artikkelen min og det har ført med seg en stor nasjnal trafikk inn på nettstedet.

Bounceraten er lav, svært mange har surfet rundt og kikket på hva annet vi driver med, og noen der igjen ønsker å opprette et kundeforhold med oss etter å selv ha sett hvilket høyt nivå vi har på produkter, tekst, foto og strategi, samt vår ekstremt lange og brede erfaring.

Innholdsmarkedsføring i praksis, med resultat.

Har du lyst å lære mer om dette, kan du lese denne utfyllende introduksjonen.

Skrevet av Erik Hattrem. Innsikt er artikler og meninger om markedsføring, journalistikk og teknologi på digitale og analoge plattformer.

NYLIGE PUBLISERINGER

4 thoughts on “Mer oppmerksomhet rundt din bedrift?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *